آموزش تصویری قالی بافی



آموزش قالی بافی اینجا کلیک کنید

 

آموزش کامل شغل قالی بافی کلیک کنید

نوشته شده توسط : آموزش قالی بافی

آموزش تصویری قالی بافی,
فیلم آموزش قالی بافی,
کتاب آموزش قالی بافی,
رایگان آموزش قالی بافی,
آموزش پیشرفته قالی بافی,
آموزش قالی بافی خرید,
ه طورکلی هیچ متاعی با قالی کرمان که از لحاظ نفیس بودن و ظرافت و رنگ آمیزی فوق العاده اعلاء ممتــــــــاز است نمی تواند رقابت کند و این صنعت به طور قطع از نفیس ترین صنایعی است که در دنیا به وجود آمده و بدون هیچ اغراقی یک پارچه قالی کرمانی هر نوع قالی دیگری را تحت الشعاع قرار می دهد. طرح و گره نقوش قالی کرمان نمونه طراحی های قدیم قبل از ظهور اسلام است ولی گل و بوته کاری و رنگ آمیزی های بی نهایت ممتاز آن چیزی است که نظر تحسین انسان را جلب می کند. اندازه معمولی قالی کرمانی ۷ در ۴ پا و ۶ اینچ است.
در قالی های متداول کرمان در هر ۳ و ۹ اینچ، ۶۴۰ جفت بافته می شود. قالی هایی که به جای پرده به کار می رود به قدری ظریف و نفیس بافته می شود که توجه بی ذوق ترین اشخاص را نیز جلب می کند.
رئیس صنف فرش کرمان در این باره می گوید: طرح و رنگ قالی کرمان اهمیت بسیاری دارد، چنانچه کمتر می توان ۲ قالی را از نظر رنگ و نقشه شبیه به یکدیگر پیدا کرد. فـــــــرش کرمان ریز بافت بوده و عموماً ۴۰ رج در گره است و بیشتر در ابعاد ۶۰ ، ۱۰۰-،۱۵۰ ۱۰۰- ۱۲۰ و ۲۰۰ بافته می شود. در گذشته نیز فرش های ۱۰۰ متری به صورت سفارشی در کـــــــــرمان بافته شده است که این کار افتخاری برای صنعت و هنر قالی بافی به شمار می آید.
محمد وزیری می افزاید: با تمام ویژگی های مثبتی که فرش کرمان دارد اما امروزه کشورهایی چون هند، چین و مالزی با تقلید استادانه از نقشه های قدیمی و جالب کرمان، فرش هایی با بافت بسیار شسته رفته و یا پشم های مرغوب و رنگ های درخشان و احتمالاً با استفاده از تکنیک های کامپیوتری به بازارهای غربی می فرستند که هرچند کیفیت فرش کرمان را ندارد اما می تواند تهدیدی جدی برای آینده این فرش باشد.
وی از افت تولید و مصرف فرش خبر داده و می گوید: در گذشته ۵۷ هزار متر قالی تولید می شد اما در حال حاضر ۲ هزار متر هم تولید و صادر نمی شود و علت اصلی آن هم افزایش فرش ماشینی است که هم طرح های زیبایی دارد و هم قیمت آن ارزانتر است و مردم ما هم امروزه بخاطر مشکلات مالی توان توجه کردن به کیفیت ندارند به همین علت به سمت فرش دستباف نمی روند. او خاطر نشان می کند: با وجود افت و خیزهای فراوان، امروزه نام کرمان با قالی آن مترادف است. فرش هایی که در این منطقه بافته شده، زینت بخش موزه های معتبر جهان است و هنوز تمیزی و لطافت اجناس نام قالی کرمان را به ذهن اشخاص تداعی می کند.





:: برچسب‌ها: آموزش تصویری قالی بافی, فیلم آموزش قالی بافی, کتاب آموزش قالی بافی, رایگان آموزش قالی بافی, آموزش پیشرفته قالی بافی, آموزش قالی بافی خرید, ,
:: بازدید از این مطلب : 752
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تعمیرات خودرو - تعمیرات خودرو تعمیرات خودرو -تعمیرات خودرو تعمیرات خودرو -تعمیرات خودرو آموزش بافتنی - آموزش بافتنی آموزش بافتنی - آموزش بافتنی آموزش رانندگی - آموزش رانندگی آموزش رانندگی - آموزش رانندگی آموزش رانندگی - آموزش رانندگی آموزش کابینت سازی - آموزش کابینت سازی آموزش کابینت سازی - آموزش کابینت سازی آموزش کابینت سازی -آموزش کابینت سازی آموزش آرایشگری مردانه - آموزش آرایشگری مردانه آموزش آرایشگری مردانه - آموزش آرایشگری مردانه آموزش آرایشگری مردانه - آموزش آرایشگری مردانه آموزش خیاطی - آموزش خیاطی آموزش خیاطی - آموزش خیاطی آموزش خیاطی - آموزش خیاطی پرورش گاو -پرورش گاو پرورش گاو - پرورش گاو پرورش گاو - پرورش گاو پرورش بوقلمون - پرورش بوقلمون پرورش بوقلمون - پرورش بوقلمون آموزش آرایشگری - آموزش آرایشگری آموزش آرایشگری - آموزش آرایشگری چرم دوزی - چرم دوزی چرم دوزی - چرم دوزی چرم دوزی - چرم دوزی پلان معماری - پلان معماری پلان معماری -پلان معماری پلان معماری -پلان معماری پرورش ماهی -پرورش ماهی پرورش ماهی -پرورش ماهی سیستم وبلاگ دهی -سیستم وبلاگدهی